Úkoly


Věcné rejstříky - (některé) úkoly podle témat
Abecední seznam úkolů

Vyhledávání

Pole "Název nebo popis" vyhledá všechny úkoly, v jejichž textu je hledané slovo.
Kombinace "Všechny úkoly" a "Podle názvu" vypíše abecední seznam všech úkolů v databázi.










Seřadit:



Kategorie:








Nové hledání

Nalezené úkoly

kódnázevhodnocení
V0511-5-J-(2,4) STOLNÍ HRA: EXPEDICE NA EVEREST (pro pokročilé s fantazií) max. 400S
Onehdy jsem v supermarketu asi za 500 Kč zahlédl novou stolní hru: Výstup na Everest a hned mě napadlo, že nám tady někdo „fušuje do řemesla“, ale současně: jak bychom my, pro které je osmitisícovka denním chlebem, takovou hru sestavili. A tak vznikl tento úkol: vymyslet a zrealizovat takovou hru, u které by rodina nebo družina mohla alespoň ve své fantazii zažít himalájské dobrodružství.
Opět uvolni svou představivost, využij všech zkušeností, které máš se stolními hrami i s osmitisícovkami, všechny nápady „hoď na papír“, udělej základní koncepci hry a hru fyzicky vyrob – namaluj, napiš pravidla, napiš na kartičky situace atd. Celou záležitost můžeš pojmout jednoduše – hra bude brzy hotová nebo náročně tak, že postihne složitost takové expedice. Je možné udělat i obě varianty: při jednoduché hře sbírat nápady účastníků a ty pak realizovat v druhé variantě hry.

Nedá mi to, abych zde nenapsal pro inspiraci, které se meze nekladou, heslovitě pár nápadů které můžeš a nemusíš využít:

1. ideální pro tuto hru je mapa a velká fotografie Everestu, která byla přiložena ke květnovému číslu 2003 časopisu National Geographic

2. Ve složité variantě lze vytvořit tři etapy hry:

vydělávání peněz na expedici
cesta do základního tábora
vlastní výstup ze základního tábora na vrchol

3. Postup vpřed charakterizovaný výškovými metry se realizuje házením kostkou. Padne-li hráči šestka dostává se do situace, kterou popisuje kartička, kterou si hráč vytáhne z balíčku obrácených karet. Situace může být z hlediska výstupu příznivá nebo nepříznivá.

4. Příklady situací nepříznivých, které znamenají sestup – ztrátu výškových metrů: špatná aklimatizace, horská nemoc, sněžná slepota, sněhová bouře, návrat do nižšího tábora z celé řady příčin, návrat do základního tábora, snesení kamaráda do nižšího tábora, propadnutí do ledovcové trhliny, došly potraviny, došel ve vařiči plyn, ve vichřici ulétl stan…

5. Příklady příznivých situací znamenajících zrychlený výstup ( např.dvojnásobek hodu kostkou): ušetření na poplatcích, nádherné počasí, výborná kondice, nález kyslíkové lahve, nalez nataženého fixního lana ve směru výstupu, nález potravin v opuštěném stanu…

6. Hru lze koncipovat pro jednotlivce i pro skupiny, které si mohou vzájemně pomáhat, a mezi sebou soutěžit, což by bylo nutno zohlednit v pravidlech

7. Herní plán lze jen lehce načrtnout a dokreslovat ho v průběhu expedice např. zakreslováním postupových táborů, zápisy co se kde událo.

Hodnocení úkolu:
Kompletní realizace hry v její jednoduché podobě jako výstup ze základního tábora na vrchol:
zhotovení herního plánu: 20 S
sepsání pravidel: 40 S
napsání situačních karet nebo další příslušenství: 40 S

Kompletní realizace hry ve složité, tříetapové variantě:
zhotovení herního plánu pro I. etapu: vydělávání peněz na expedici 20 S
vymyšlení a sepsání pravidel pro I. etapu 40 S
zhotovení herního plánu II.etapy:postup do základního tábora: 20 S
vymyšlení a sepsání pravidel pro II.etapu 40 S
zhotovení herního plánu pro III.etapu: výstup ze základního tábora na vrchol 20 S
pravidla pro třetí etapu: 40 S
zhotovení/opatření herního příslušenství (např. situační kartičky) pro každou etapu: 40 S
prémie za kompletaci tříetapové stolní hry: 100 S

Poznámka: Vytvoření složité tříetapové stolní hry je nejspíše možné na základě četby příslušné literatury, nebo informací na internetu, nebo na základě besedy s přímým účastníkem expedice na Everest.