Úkoly


Věcné rejstříky - (některé) úkoly podle témat
Abecední seznam úkolů

Vyhledávání

Pole "Název nebo popis" vyhledá všechny úkoly, v jejichž textu je hledané slovo.
Kombinace "Všechny úkoly" a "Podle názvu" vypíše abecední seznam všech úkolů v databázi.










Seřadit:



Kategorie:








Nové hledání

Nalezené úkoly

kódnázevhodnocení
V0711-2-D-(2,4) MARKETING internetové hledání = 10S
učební text = 15S
publikování ve skautském tisku = 5S
ve veřejném tisku = 10S
akce pro veřejnost = až 200S
Marketing je přece záležitost podniků, copak skauting je nějaký podnik? A co nabízí?

Skauting vznikl na počátku minulého století, kdy se současně začala prudkým tempem rozvíjet i průmyslová výroba.Nových výrobků byl nedostatek a tak žádnou reklamu nepotřebovaly.Podobně tomu bylo ale i s volným časem dětí Jenomže vývoj výroby šel rychle kupředu a převažující poptávka po zboží byla nahrazena po druhé světové válce převahou nabídky. Pánem se stal zákazník Úplně stejná situace však nastala i v oblasti volného času mládeže.
Obrovské množství organizací nabízí celé dětské populaci svoje aktivity, takže superkonkurence panuje už nejen ve zboží, ale i v nabídkách trávení volného času. Proto se i nás týká marketing, jehož úkolem podle definice z Wikipedie je zabezpečit maximální ekonomický efekt tím, že systematicky vytváří poptávku po nabízeném produktu. Skauti mají velice kvalitní a v nastupující civilizaci velice ceněný produkt – totiž výcvik v tzv.“ klíčových kompetencích“.

Ke klíčovým kompetencím znalostní civilizace patří: morální standard, schopnost využití vlastního potenciálu, odpovědnost, spolehlivost, samostatnost, výkonnost, permanentní vzdělávání, tvořivost, nápaditost, schopnost řešit problémy, komunikovat a spolupracovat i v cizích jazycích, tvořivě pracovat se znalostními a informačními technologiemi . To všechno je v možnostech skautské výchovy téměř od založení skautingu ale my tyto věci, tak zásadní pro budoucnost této civilizace prostě neumíme „prodávat“.

Tento nedostatek nelze v současném konkurenčním světě ignorovat, nechceme-li nadále sledovat trvalý pokles členské základny. To je jedna věc. Druhá je ta, že vědomosti o marketingu jsou, jak se ukazuje, zásadní pro celý život, protože ve všech oborech jde přece o uplatnění zboží, služeb, myšlenek a idejí, prostě veškeré práce. Godin ve své publikaci o marketingu říká: „Marketing je věcí šíření myšlenek a šíření myšlenek je nejvýznamnějším produktem naší civilizace.“ Napadá mě téměř hříšná myšlenka, že marketing v tomto pojetí by se mohl stát i součástí skautské výchovy. Takže do toho. Tvoje úkoly:

pomocí internetu se něco dovědět o marketingu - 10 S
prostudovat v sekci Texty výtah z knihy: Godin: „Všichni marketéři jsou lháři. Síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě“ - 15 S
V souvislosti s marketingem stoupá význam schopnosti tvořivého psaní a publikování informačních textů v tisku, časopisech, na internetu, ale i v rozhlase a televizi. Proto za každou publikaci ve skautském tisku si připiš marketingovou prémii 5 S,v tisku veřejném pak 10 S, a to vedle standardního hodnocení publikace.
Za každou skautskou akci pořádanou pro děti a veřejnost máš 200 S – v případě více pořadatelů odpovídající podíl.